Gestiune & Contabilitate Online
Descriere Program
Programul de gestiune si contabilitate pe care compania Accept Software il are in oferta sa, iti permite introducerea documentelor primare, listarea centralizatoarele si declaratiile Saf-t(406), 394, 300, 392 si 100, realizarea bilanturilor si a balantelor, dar si evidenta stricta a clientilor si furnizorilor, a jurnalelor de vanzari si a jurnalelor de cumparari, ori a rapoartelor de productie cu retetar. Generare E-Factura si E-Transport.
Programul permite introducerea documentelor primare si listarea centralizatoarelor si declaratiilor SAF-T, 394, 300, 100, 392, e-factura, e-transport, balante, bilant, evidenta clienti, furnizori, jurnale vanzari, cumparari, rapoarte de productie cu retetar.
Evidenta clientilor si furnizorilor, a jurnalelor de vanzare si cumparare, a rapoartelor de productie cu retetar.
Posibilitate de centralizare a aplicatiei pe serverele noastre sau ale clientilor nostri.
Informatii Program
Functionalitate Program
Help
Balanta sintetica = cumulare din balanta analitica
Vizualizare ModelAcest raport contine balanta analitica pentru fiecare cont.
Subtotalurile se pot defini de la obtiunea conturi la cimpul An.
Exemplu : la conturile la care se pun an=1 se face subtotal
la conturile la care se pune .1 sau .2 371.1 371.2 371.3 se face un total la contul 371
Vezi model atasat
Vizualizare ModelSta la baza generarii balantei.
Notele contabile provin din centralizatoarele documentelor primare prin preluare automata sau se pot introduce si separat.
Vezi model in attach.
Vizualizare Model
Contine Notele contabile din luna selectata cu soldul initial la inceput de luna.
Vezi modelul
Vizualizare ModelContine evolutia unui cont pe debit si credit in perioada selectata. Aceasta se foloseste cand doriti sa vedeti o suma din balanta din ce este compusa.
Vezi model
Vizualizare ModelPermite adaugare, modificare, stegere conturi - sintetice si analitice
AN : reprezinta analitic - se face total dupa conturile care au aceelasi nr analitic
sintetic - se completeaza cu contul sintetic , se face un total dupa acestea
ex:
analitic sintetic
3711 371
3712 371
3711, 3712 sunt analitice iar 371 sintetic si se face un total dupa acestea
Contine soldurile initiale pentru fiecare cont analitic
conturile sintetice sunt compuse din totalurile analiticelor corespondente
In caz ca un cont analitic nu are sintetic el devine sintetic
Coloanele
Sold1D = sold 1 ianuarie DEBIT
Sold1C = sold 1 ianuarie CREDIT
RP_D = RULAJ PRECEDENT DEBIT
RP_C = RULAJ PRECEDENT CREDIT
la 1 ianuarie RP_D si RP_C sunt 0. Daca se introduc soldurile la 1.07 atunci RP_D, RP_CC sunt rulajele cumulate la 30.06. RP_D si RP_C NU sunt total sume anterioare.
Permite generarea automata in luna selectata a notei contabile nr. 15, care contine inchiderea lui 121.
Aceasta se executa dupa ce sunt introduse sau generate toate notele contabile.
Vezi model
Vizualizare ModelPermite generarea automata in luna selectata a notei contabile nr. 13, care contine inchiderea TVA.
Aceasta se executa dupa ce sunt introduse sau generate toate notele contabile.
Vezi model
Vizualizare ModelPermite generarea NC 14 privind descarcarea gestiunilor separat pentru fiecare magazin
Vezi model pentru un magazin
Vizualizare ModelVezi model
Vezi model
Permite generarea unui fisier balanta.txt care se importa in bilant.pdf de pe ANAF si se continua.
Genereaza si notele explicative care se vor atasa bilantului arhivate.
Se opereaza astfel: exemplu suma totala = 124 , 24 =TVA
Beneficiar : se alege DIVERSI si Magazinul unde s-a incasat suma
Tip Incasare : se alege Vanzari marfuri 707 24
Nr document de incasare
Cont contabil 707 24 (24 fiind TVA) se imparte astfel
707 24 = 100
4426 24 = 24
rezultand 5311 - % = 124
707 = 100
4426 = 24
la fel se procedeaza si cu tva 9 sau 0
Aceasta operatiune pleaca in :
- cantralizator incasari prin casa de unde rezulta nota contabila
- jurnal vanzari pe coloana exigibile
- Stoc valoric pentru magazinul in cauza care se gaseste la \Diverse\Raport de gestiune valorica
Verificati raportul jurnal vanzari si Raport de gestiune valorica
Vizualizare Model
Se opereaza astfel: exemplu suma totala = 124 , 24 =TVA
Beneficiar : se alege Clientul
Tip Incasare : se alege Clienti 4111
Nr document de incasare = CHITANTA
Nr document ce a generat incasarea = FACTURA
Pentru TVA LA INCASARE se alege cod 6 = Factura cu tva la incasare si se bifeaza sumele
Pentru TVA la FACTURARE se alege cod 8 pentru alegerea facturii sau cod 11 pentru a nu se mai alege factura
rezultand 5311 - 4111 = 124
Aceasta operatiune pleaca in :
- cantralizator incasari prin casa de unde rezulta nota contabila
- jurnal vanzari pe coloana exigibile numai pentru TVA LA INCASARE
- Urmarile client \Diverse\Debitori
- Raport Facturi Neachitate
Restul operatiunilor sunt asemanatoare cu incasare 4111 clienti , la fel si plati prin casa
Pentru banca se opereaza aproximativ la fel cu casa
Caz special
Programul permite defalcarea sumei in mai multe conturi astfel :
se tasteaza 999 la cont corespondent dupa care apare o fereastra unde pe rand se tasteaza conturile si sumele ramanand diferenta pana la zero.
vezi exemplu mai jos
Registru de casa in lei sau in valuta.
cont corespondent reprezilta conturile aferente fiecarei operatiuni.
999 reprezilta un cod aferent sumelor defalcate. Vezi operare incasari prin casa.
Vizualizare Model
Se opereaza astfel: exemplu suma totala = 124 , 24 =TVA
Beneficiar : se alege furnizorul
Tip Incasare : se alege Frunizorul 401
Nr document de incasare = CHITANTA
Nr document ce a generat incasarea = FACTURA
Pentru TVA LA INCASARE se alege cod 6 = Factura cu tva la incasare si se bifeaza sumele
Pentru TVA la FACTURARE se alege cod 8 pentru alegerea facturii sau cod 11 pentru a nu se mai alege factura
rezultand 401 - 5311 = 124
Aceasta operatiune pleaca in :
- cantralizator plati prin casa de unde rezulta nota contabila
- jurnal cumparari pe coloana exigibile numai pentru TVA LA INCASARE
- Urmarile client \Diverse\Creditori
- Raport Facturi Neachitate
Restul operatiunilor sunt asemanatoare cu Plata 401 furnizori
Pentru banca se opereaza aproximativ la fel cu casa
Caz special
Programul permite defalcarea sumei in mai multe conturi astfel :
se tasteaza 999 la cont corespondent dupa care apare o fereastra unde pe rand se tasteaza conturile si sumele ramanand diferenta pana la zero.
vezi exemplu mai jos
Raport Incasari prin Casa sau Banca pentru fiecare cont Bancar. In Lei sau Valuta.
Totalurile sunt centralizate in NC 1 = Casa si NC 2 = Banca
Dupa ce se opereaza incasarile si platile prin casa sau banca se genereaza NC 1=CASA si 2=BANCA care este varsata in balanta.
Orice corectie ulterioara presupune generarea din nou a NC care se suprascrie peste cea varsata anterior.
Orice corectie presupune listarea din nou a centralizatoarelor.
Raport cu conturi care sunt cuprinse in incasari si plati prin casa sau banca
1. Compensare Firma cu Partener.
Se introduc operatiuni intre societatea actuala si un furnizor sau client al sau.
Daca operatiunea este cu tva la incasare sumele sunt duse in jurnalele de cumparari, vanzari.
Operatiunile se regasesc in urmarire furnizorilor si clientilor
2. Compensare Firma cu alt furnizor si alt client
Se introduc operatiuni intre societatea actuala si un furnizor si un client al sau.
Exemplu : Un client da societatii dvs un Bilet la Ordin pe care il dai la un Furnizor tot al societatii.
Daca operatiunea este cu tva la incasare sumele sunt duse in jurnalele de cumparari, vanzari.
Operatiunile se regasesc in urmarire furnizorilor si clientilor
3. Justificari avansuri
Operatiunea 401-542 in care se compenseaza avansul luat de un angajat cu un furnizor.
Operatiunile se regasesc in urmarire furnizorilor si a angajatului.
Permite listarea centralizatoarelor din Operatiuni diverse de unde rezulta Nota Contabila
Permite actualizarea soldului initial din CASA sau BANCA separat pentru fiecare cont .
Pot aparea erori in caz ca ati trecut cu operarea pe luna urmatoare si ati revenit anterior cu unele corectii.
In acest caz soldul initial trebuie corectat la aceasta optiune. In rest soldul initial este preluat corect.
Raport cu facturi si avize necompletate. Ele se listeaza in alb si se completeaza manual daca nu o sa aveti acces la imprimanta eventual sunteti intr-o deplasare. Trebuie sa tineti evidenta numarului curent.
Raport Registru Jurnal incasari plati pentru PFA sau intreprinderi individuale.
Operarea se face la incasari si plati prin casa sau banca
Pentru functionarea corecta a rapoartelor de productie trebuie parcursi urmatorii pasi :
Trebuie create magaziile MATERII PRIME si PRODUSE FINITE cu tip magazie 2 respectiv 3 la optiunea \diverse\ instalare\magazi
La optiunea magazi materii prime se introduc materiile prime ca stoc initial dupa care intrarile de materii prime la obtiunea intrari pe bucata folosind contul 301.
MATERIILE PRIME CU PRET NOU SE INTRODUC DOAR CU ALT+P deoarece cand se face scaderea automat se va scade in ordinea introducerii PRIMUL INTRAT PRIMUL IESIT. Altfel se va scade de la un pret existent si se ajunje la stoc negativ.
La obtiunea reletar se introduc produsele finite si primul pret fara tva cu 3 zecimale folosind tasta INSERT. Contul 345 se adaoga automat. Se introduce retetarul incepand cu data de. Retetarul este valabil pana la introducerea unui alt retetar incepand cu alta data.
Se tasteaza numar raport nou sau cu 0+ENTER se selecteaza un raport de productie existent . Nr bon consum de obicei apare automat urmatorul , la fel si nr nir Nota Predare.
Se introduc cantitatile pentru produse finite . Salvarea se face cu f12.
Se genereaza :
Raportul de productie continand nota de predare cu produsele finite de unde se poate aviza, factura.
Bon de consum automat aferent retetarelor.
vezi anexa
Vizualizare ModelGenereaza un raport cu materile prime cumulat folosite intr-o perioada la compozitia produselor finite
Vezi model
Vizualizare ModelAcest tip de nir se configureaza la instalare magazi cu Insert adaugare magazie, F6 modificare magazie.
1. TIP magazin. Contine PU=pret de cumparare, PUV=pret de vanzare PU # PUV, PUV>PU.
a. PUV contine adaos si tva (se foloseste la magazine) adaos nu se introduce el se calculeaza automat in NIR
b. PUV contine pret de vanzare fara tva (se foloseste la depozite unde se factureaza) adaos se introduce si PUV se calculeaza
S-a adaugat optiunea de Generare Note Explicative Bilant.
Optiunea genereaza notele explicative din fisierul bilant validat.
Se poate adauga adauga note explicative si pentru alte firme (alti contabili) , daca aveti pe PC-ul dvs. fisierul bilant generat.
Pentru a inregistra o iesire noua accesati meniul Intrari/Iesiri - Iesiri.
· Se va deschide o fereastra in care se vor adauga datele facturii.
Obs. Pentru trecerea de la un camp la altul se va apasa tasta ENTER si nu se va utiliza Mouse-ul.
Se opereaza astfel :
· Se va completa anul si luna de lucru, magazia si tipul de document.
· In campul Nr. Doc apasati tasta F5 pentru a se completa automat urmatorul numar de factura. Daca se va completa campul cu 0 si se va apasa tasta Enter, se va deschide o fereastra in care sunt afiate toate documentele adaugate in luna, anul, magazia si tipul de document selectat. Daca doriti sa modificati un document tastati Enter pe document. Pentru stergere se va apasa tasta DELETE.
· In campul Data se va completa data facturari.
· Cod client – se va alegea clientul, daca se va completa campul cu 0 si se va apasa tasta Enter se va deschide o fereastra de unde alegeti un client existent sau apasati tasta Insert pentru a adauga un client nou si tasta F6 pentru a modifica un client existent.
· Adaugare articole pe factura. Dupa ce ati terminat de completat datele facturii, apasati tasta Insert pentru a adauga un articol din lista de articole. Se va deschide o fereastra de unde se va selecta articolul apoi cu tasta Enter se va completa cantitatea. Dupa ce ati terminat de adaugat toate produsele de pe factura apasati tasta ESC pentru a revenit la fereastra principala.
· Adaugare servicii. Apasati tasta F7 si completati datele serviciului.
· Completare delegat. Datele delegatului se vor completa in subsolul ferestrei
· Daca doriti ca factura sa fie dubla sau sa trimiteti un mail cu factura generata, bifati casutele corespunzatoare
· Salvare Factura. Dupa ce ati terminat de completat toate datele facturii si ati adaugat produsele, apasati tasta F12 pentru salvarea facturii. Se va afisa un raport cu factura generata.
· Pentru a inregistra o intrare noua accesati meniul Intrari/Iesiri - Intrari.
· Se va deschide o fereastra in care se vor adauga datele intrarii.
Obs. Pentru trecerea de la un camp la altul se va apasa tasta ENTER si nu se va utiliza Mouse-ul.
Se opereaza astfel :
1. Se va completa luna si anul de lucru, magazia si tipul de document.
2. In campul Nr. Intrare apasati tasta F5 pentru a se completa automat cu urmatorul numar de nir. Daca se va completa campul cu 0 si se va apasa tasta Enter, se va deschide o fereastra in care sunt afisate toate documentele de intrare adaugate in luna, anul, magazia si tipul de document selectat. Daca doriti sa modificati un document tastati Enter pe document. Pentru stergere se va apasa tasta DELETE.
3. In campul Data Intrare se va completa data operarii.
4. In campurile Data Factura si Nr. Factura se va completa data si numarul de pe factura
5. Cod Furnizor – se va alegea furnizorul, daca se va completa campul cu 0 si se va apasa tasta Enter se va deschide o fereastra de unde alegeti un client existent sau apasati tasta Insert pentru a adauga un client nou si tasta F6 pentru a modifica un client existent.
6. Adaugare articole pe factura.
Pentru adaugarea unui articol nou se va apasa combinatia de taste CTRL + N pentru adaugarea unui noi articol iar pentru modificare se va apasa CTRL + M
In campul tip intrare se completa 0 si se va apasa tasta Enter, se va deschide o fereastra de unde se va alege tipul de tva.
Adaugare articol din lista. Apasati tasta Insert pentru a adauga un articol din lista de articole. Se va deschide o fereastra de unde se va selecta articolul apoi cu tasta Enter se va completa cantitatea. Dupa ce ati terminat de adaugat toate produsele de pe factura apasati tasta ESC pentru a revenit la fereastra principala.
7. Adaugare taxe/discount. Apasati tasta F7 si adaugati taxa/discountul.
8. Salvare Factura. Dupa ce ati terminat de completat toate datele intrarii si ati adaugat produsele de pe factura, apasati tasta F12 pentru salvarea facturii. Se va afisa un raport cu nir-ul generat.
Se opereaza astfel :
1. Se completeaza data operarii, suma si la Tip se alege Plata
2. Beneficiar – se alege Furnizori si numele furnizorului
3. Tip Plata – se alege din lista Furnizori
4. Documente de incasare – se alege din lista Factura
5. Documentul ce a generat incasarea – se alege codul 8, apoi se bifeaza facturile pana se ajunge la suma totala de sus. Pentru cei care nu tin evidenta platilor pe facturi se poate alege codul 11, in loc de 8, pentru cei cu tva la incasare codul 6.
5. Se completeaza numarul de factura si data si se finalizeaza cu Enter in campul cont contabil, salvarea se face automat dupa incheierea acestor operatiuni.
Obs. La fel se opereaza pentru toate conturile de plati sau cheltuieli.
Se opereaza astfel :
1. Se completeaza data operarii, suma si la Tip se alege Incasare
2. Beneficiar – se alege Clienti si numele clientului
3. Tip Incasare – se alege din lista Clienti
4. Documente de incasare – se alege din lista Factura
5. Documentul ce a generat incasarea – se alege codul 8, apoi se bifeaza facturile pana se ajunge la suma totala de sus. Pentru cei care nu tin evidenta incasarilor pe facturi se poate alege codul 11, in loc de 8, pentru cei cu tva la incasare codul 6.
5. Se completeaza numarul de factura si data si se finalizeaza cu Enter in campul cont contabil, salvarea se face automat dupa incheierea acestor operatiuni.
Obs. La fel se opereaza pentru toate conturile de incasare sau venituri.
Se opereaza astfel :
1. Se completeaza data operarii, suma si la Tip se alege Incasare
2. Beneficiar – se alege Magazii si magazinul unde s-a facut incasarea
3. Tip Incasare – se alege din lista Vanzari cu tva 19%
4. Documente de incasare – se alege din lista Raport Zilnic
5. Se completeaza numar document de incasare, data incasarii
Versiuni
Ultimele Versiune
S-a adaugat optiunea de Generare Note Explicative Bilant.
Optiunea genereaza notele explicative din fisierul bilant validat.
Se poate adauga adauga note explicative si pentru alte firme (alti contabili) , daca aveti pe PC-ul dvs. fisierul bilant generat.
Programul permite introducerea documentelor primare si listarea centralizatoarelor si declaratiilor 394, 300, balante, bilant, evidenta clienti, furnizori, jurnale vanzari, cumparari, rapoarte de productie cu retetar.